TAXA CO2 GERMANIA – AUSTRIA

Cu scopul de a încuraja reînnoirea flotelor în favoarea vehiculelor din ce în ce mai puțin poluante, directiva europeană N°2022/362 din 22 februarie 2022 prevede, printre altele, obligația de a include în redevențele aferente taxelor rutiere o taxă pe emisiile de CO2 generate de vehiculele de transport. Pe lângă taxele rutiere existente, a fost anunțată o „suprataxă” de 200 de euro pe tona de CO2.


Cine este Axxès?

Descoperiți celelalte oferte și servicii propuse

CO2

Pentru a veni în sprijinul dvs., Axxès propune 2 oferte

Pentru a minimiza gestionarea administrativă asociată taxei CO₂, cum ar fi clasificarea, înregistrarea și facturarea CO₂, Axxès vă poate ghida pe tot parcursul procesului, astfel încât acesta să fie cât mai simplu și transparent posibil.

Fără clasificarea CO₂ corespunzătoare, vehiculele dvs. vor fi încadrate în mod automat în categoria cea mai puțin favorabilă.

1/ Echipele Axxès se ocupă de tot: Oferta „Ready CO2”
Axxès analizează și extrage din documente toate datele necesare și vă garantează prețul corect al taxelor rutiere, în funcție de clasa dvs. de CO2.
2/ Dvs. vă ocupați de toate datele relevante: Oferta „Self Management”
Dvs. ne puneți la dispoziție elementele necesare pentru a calcula clasificarea CO₂.


INFORMAȚII UTILE

Care sunt datele care trebuie reținute și cine este vizat?
Vehiculele vizate de taxa CO₂ sunt utilitarele din clasele de vehicule N2/N3 ale căror masă totală tehnic admisibilă (F1) este:

  • > de 7,5 tone, la 1 decembrie 2023 în Germania
  • > de 3,5 tone, la 1 ianuarie 2024 în Austria
  • > de 3,5 tone, la 1 iulie 2024 în Germania

Atenție: modificare în ceea ce privește definiția categoriei de greutate!
În Germania, începând cu 1 decembrie 2023, trebuie utilizată categoria de greutate indicată în secțiunea F1 a certificatului de înmatriculare, și nu cea indicată în F2, ca până acum. Acest lucru înseamnă că vehiculele pot aparține unei categorii de greutate superioare sau pot fi supuse taxelor rutiere. Prin urmare, categoria de greutate trebuie configurată pe unitatea de bord (OBU) în funcție de greutatea indicată în secțiunea F1.

În Germania, scutirea de taxele rutiere pentru vehiculele care funcționează cu gaz natural GNL se încheie la 31 decembrie 2023. Începând cu 1 ianuarie 2024, vehiculele vor fi supuse taxei rutiere, dar vor avea ocazia de a trece la o clasă mai bună în ceea ce privește emisiile de CO2, datorită emisiilor scăzute de CO2.

Ce trebuie să faceți?

1/ În primul rând, aflați dacă sunteți eligibil!
Acest lucru depinde de data primei înmatriculări a vehiculului. Dacă prima dată de înmatriculare se situează după 1 iulie 2019, se poate solicita o clasă mai bună de emisii de CO2. Aceasta poate fi înregistrată pe baza dovezilor corespunzătoare. Cu toate acestea, fiecare vehicul în parte trebuie verificat, întrucât nu toate vehiculele vor beneficia de o clasă mai interesantă.

2/ Înregistrați clasa de emisii de CO2 pentru toate vehiculele dvs.
Puteți afla încă de acum dacă vehiculul dvs. poate beneficia de o clasă avantajoasă de emisii de CO2, dând clic pe acest simulator .
În caz contrar, începând cu 1 decembrie 2023, dacă vehiculul dvs. are mai mult de 7,5T și dacă circulați în Germania, vi se va aplica tariful cel mai scump.
Actualizând datele cu privire la emisiile de CO2 ale vehiculelor dvs. pentru Germania, nu veți mai avea nimic de făcut pentru Austria începând cu 1 ianuarie 2024.

3/ Actualizați-vă aparatele de taxare!
Vă reamintim că aparatul dvs. de taxare trebuie să fie conectat în permanență la o sursă de alimentare. Actualizați elementele cu privire la greutate direct în unitatea dvs. de bord (OBU).


CO2